Hvad nu hvis DSB udbød "Kunder på toget" i et mere åbent marked end nu, hvor de har givet et dyr-kaffe monopol til en underleverandør og en Wi-Fi aftale til TDC - og skabt en ny kundeoplevelse vi er mange, der har haft. Ville det virke? Kunderne går jo ingen steder. Ville det stinke? Jeg er ikke helt sikker.
Posted by Claus at February 12, 2008 11:11 AM | TrackBack (0)Overvej et marked, hvor s�lgere typisk er villige til at betale 200-500 kroner for at have et opm�rksomt publikum. Et �bentlyst eksempel er time shares, men det kan s�dan set v�re alt. Og kobl det s� med en proaktiv tilgang, hvor s�lgerne tilbyder gratis tur-retur-flyrejse imod at de m� holde salgtaler p� under b�de ud- og hjem-rejse.
Fordelene ville v�re �bentlyse. For det f�rste vil man langt i forvejen have personlige oplysninger om de personer, der er p� flyet, og passagererne har fandme bare at lytte efter. Desuden er sales pitch p� udrejsen, tid for kunderne til at overveje og s� hard selling p� hjemturen. Smukt.
Posted by: Steffen Tiedemann Christensen on February 12, 2008 11:57 AMS�dan er det skam allerede at flyve med Sterling. De s�lger fucking skrabelodder.
Posted by: Claus on February 12, 2008 11:58 AMForskellen er, at jeg stadig betaler hos Sterling. M�ske kunne jeg f� bedre s�der, hvis de regner med at kunne s�lge noget til mig?
Posted by: Steffen Tiedemann Christensen on February 12, 2008 12:06 PMDu har ret - jeg l�ste dit forslag for hurtigt. Brilliant id�. Sponsor Aviation er f�dt.
Posted by: Claus on February 12, 2008 12:07 PM