Hvad nu hvis DSB udbød "Kunder på toget" i et mere åbent marked end nu, hvor de har givet et dyr-kaffe monopol til en underleverandør og en Wi-Fi aftale til TDC - og skabt en ny kundeoplevelse vi er mange, der har haft. Ville det virke? Kunderne går jo ingen steder. Ville det stinke? Jeg er ikke helt sikker.
Posted by Claus at February 12, 2008 11:11 AM | TrackBack (0)Overvej et marked, hvor sælgere typisk er villige til at betale 200-500 kroner for at have et opmærksomt publikum. Et åbentlyst eksempel er time shares, men det kan sådan set være alt. Og kobl det så med en proaktiv tilgang, hvor sælgerne tilbyder gratis tur-retur-flyrejse imod at de må holde salgtaler på under både ud- og hjem-rejse.
Fordelene ville være åbentlyse. For det første vil man langt i forvejen have personlige oplysninger om de personer, der er på flyet, og passagererne har fandme bare at lytte efter. Desuden er sales pitch på udrejsen, tid for kunderne til at overveje og så hard selling på hjemturen. Smukt.
Posted by: Steffen Tiedemann Christensen on February 12, 2008 11:57 AMSådan er det skam allerede at flyve med Sterling. De sælger fucking skrabelodder.
Posted by: Claus on February 12, 2008 11:58 AMForskellen er, at jeg stadig betaler hos Sterling. Måske kunne jeg få bedre sæder, hvis de regner med at kunne sælge noget til mig?
Posted by: Steffen Tiedemann Christensen on February 12, 2008 12:06 PMDu har ret - jeg læste dit forslag for hurtigt. Brilliant idé. Sponsor Aviation er født.
Posted by: Claus on February 12, 2008 12:07 PM