De "sjove" T-shirts med genbrug/misbrug af genkendelige reklameslogans ("VODKA - connection people" (Nokia) eller "Enjoy - GOD" (Coke)) er der for mange af allerede, men Podbrix falske Lego kits, der forsøger at ligne genuine Lego-kits - bare omhandlende Apple-fankultur er noget andet. Efter min mening er det mest campede Jobs keynote tableauet. Som Slashlit baseret på pressemeddelelser.
Jeg spørger mig selv om ikke der faktisk har været masser af sådanne kits i virkeligheden? Jeg ville da bestemt mene jeg har haft en Falck-station. Og McDonalds-biksen her ser da også autentisk ud. Hvad siger Tveskov?
Ork jo, den mest "berømte" productplacement var nok de mange LEGO Shell tankbiler og -stationer man i mange år kunne få. Og Falck var også på banen i en årrække.
Posted by: tveskov on September 3, 2007 12:24 PMDet element de kits mangler er så hele den kommercielle metafortælling om virksomhederne, der ligger i at et kit der handler om Apples pressebegivenheder.
Der er et tydeligt potentiale her. Lidt i stil med de mange magasiner der kommer ud i dag, hvis væsentligste formål er at gøre reklamer for livsstilsprodukter til en naturlig del af indholdet.
Selv en så hæderkronet koncern som The Economist har gudhjælpemig sådan et udsalgsblad, der for at føje spot til skade gud hjælpe mig hedder "Intelligent Life". Bvadr.