Det første først: Alting er inden for regler jeg har kendt siden jeg signede up, så der er ikke nogen der er blevet snydt på nogen måde, sådan i princippet.
Her kommer lige lidt kedelig forbrugerblogging, kun retfærdiggjort af en næsten lige så kedelig detektivvinkel.
Da jeg signede op hos Lovefilm i sin tid var filmturnaround virkelig godt - en indsendt film blev modtaget og en anden afsendt dagen efter man smed den i postkassen. Her på det seneste har der istedet indfundet sig et mønster hvor man sidst på dagen, dagen efter postkassen, modtager en "vi har lige modtaget din film" email og først dagen efter sendes en "vi har lige sendt" email. Her i den seneste omgang sketer der imidlertid det at jeg - om formiddagen på dagen-efter-postkasse dag fik lyst til at fjerne en film fra min ønskeliste. Det kunne jeg ikke. Filmen var låst. Systemet viste stadig at jeg havde den anden film hjemme. Andre film kunne jeg godt fjerne, men den her var låst.
Jeg fik selvfølgelig straks den mistanke at de i virkeligheden allerede havde behandlet min returnering men bare holdt filmen tilbage - for jo sjældnere jeg ser film jo flere penge tjener firmaet. Og sørme om ikke jeg om aftenen fik returneringsemailen og idag besked om at den låste film "lige er afsendt". Forklaringen kunne selvfølgelig være at den næste film i pipelinen ligger klar for hver bruger, eller at der er snedig prediktiv filmudtagning baseret på mine filmpostvaner, men det virker mere sandsynligt at der bare er en indbygget liggetid og emails er timet efter den, og det er lidt irriterende med en sagsgang, der systematisk er tidsforskudt - hvis det altså er tilfældet.