Der var en gang et firma ved navn Krak der i den almindelige bevidsthed var synonymt med begrebet "praktiske vejkort". Det er de snart ikke mere.
Råddent webdesign, rådnere forretningspraksis og alternativer, der ikke pisser på brugerne på hverken den ene eller den anden måde, har for længst brugt Kraks first mover advantage op.
Bemærk iøvrigt det særlige twist på Gandhis 4-punkts plan for irrelevans: Vi er nået til fase 3, "then they fight you". Men Krak har valgt, istedet for at bekæmpe konkurrencen, at bekæmpe sine egne brugere. Man taber også hurtigere på den måde.
Bonuslink: Techdirt historie om en lignende sag via Universal records.
Nu har jeg slettet krak.dk fra mine genveje. Den politiske forbruger længe leve!
Posted by: Rasmus on January 22, 2007 5:59 PMlol - havde slet ikke set dem som i gang med Gandhis kamp - men det er da godt set - bortset fra at de ikke engang rigtigt gider kæmpe? Med mindre du accepterer det som kamp, at skovle budskaber fra juridisk afdeling ind i kommentarfelter? :-)
Og så sammenligner de i øvrigt sig selv med Google - så nu venter jeg i spænding på lanceringen af deres åbne API og krakmail?
Posted by: Trine-Maria on January 22, 2007 11:35 PMGandhi-reffen er fra en tidligere post, dengang de kun var nået til at grine af Googles korttilbud. Som altså as per idag er bedre, har vejdata og kan bruges uden pis fra juridisk afdeling.
Posted by: Claus on January 22, 2007 11:36 PM