November 03, 2006
Showbusiness II
Khader/CD-historiens karakter af underholdning får endnu en spand havre med denne baggrundshistorie fra Informeren. Kampagnen var foranstaltet af én nyhedsbevidst politisk aktiv person uden nogen egentlig tilknytning til CD. Det koster simpelthen kun 11.000kr at få Gallup til at stille den slags meningsløse spørgsmål til 1000 mennesker. No wonder vi ser så mange meningsmålinger. Gad vide hvor mange af de historier der når avisernes forsider der er fuldstændig konstruerede på denne her måde?
Et spørgsmål i den anledning, og i sammenhæng med diskussionen herovre: Har blogosfæren eller brugermedier
- En chance overfor den slags historier?
- Måske ligefrem et bedre perspektiv på den slags historier end Berlingeren kan have?
- Er det kort sagt nemmere eller sværere at fabrikere pseudohistorier i tovejsmedier end i etvejsmedier?
Comments (post your own)
Help the campaign to stomp out Warnock's Dilemma. Post a comment.