I ugens afsnit snakker vi om flow, om at være åben for input eller for output, om uddannelse, cykelmeditation og matematik. Flow. Måske har vi ikke så meget af det i udsendelsen, men der er ingen der bliver vrede hvis du spoler.
Lyden er desværre kun marginalt bedre, men The Levelator hjælper dog en smule.
Feedet er her.
Posted by Claus at October 16, 2006 02:26 AM | TrackBack (0)Jeg l?ser datalogi og vi har lidt matematik.
Dem jeg kender der laver god matematik holder sig 100 % alene. De siger ikke noget uden for matematik-undervisningen. De har matematik-tunnelsyn eller overfokusering eller hobby-forhold eller bes?ttelse eller sindssygdom eller hvad man skal kalde det.
Min far har l?st matematik for 25-30 ?r siden og han kunne s?tte sig ned og regne mine opgaver fra det f?rste ?r.
Replay af erkendelses-oplevelsen.
N?r man l?ser bogen forst?r man ikke automatisk stoffet. Det kan de l?re noget om p? studiet.
Jeg spiller det her for min ven Kelvin i morgen og h?ber det hj?lper.
Posted by: Rasmus on October 16, 2006 10:55 AMDet er interessant at du ikke faktisk har haft den studieoplevelse jeg havde. Jeg syntes undervisningen gjorde pr?cis det den skal - nemlig gennemspille argumentationen.
Man kunne arbejde mere v?rkstedsagtigt med flere fejl og f?rre f?rdigkogte argumenter, bestemt. Jeg havde et virkelig godt kursus p? f?rste ?r med kun det form?l, kaldet Matematik X. Da jeg tog det var det frivilligt og f?r de f? der ville. Hvis det findes endnu er det sikkert blevet udvandet.