May 28, 2005
Carlbergtivs mislykkedetiv mærketiv

Jeg så først reklamerne i et sommerhus i Sønderjylland og var helt overbevist om at den nye dansk- og/eller sodavand Aquative var lavet af et lokalt sodavandstapperi, men nej - det var såmænd Carlsberg. Alt i og omkring produktets navngivning, indpakning og markedsføring stinker.
Lad os bare starte med det fuldstændig mislykkede kunstord Aquative. Man skal tænke

Aquative...Aqua...Active lyspære Vand for sportslige friske mennesker som mig!!!

Men som sammentrækning er det fuldstændig mislykket. Aktiv er milevidt fra ens lydbevidsthed når man hører ordet Aquativ, måske fordi 'tiv' bare er et postfix man kan attache til alle mulige ord og ikke noget der har noget lige med Aktiv at gøre. Man ender med at tænke det samme som Google:

Ideen er så dårlig at folk har fået den rigtig mange gange før, og som om det ikke var nok ligner både mærkatet på flaskerne og TV reklamer noget der er lavet af marketingassistentens lillebror der "kan noget med billeder" fra sit kollegieværelse i Hjørring (eller for den sags skyld Hillerød).

Posted by Claus at May 28, 2005 04:56 PM | TrackBack (0)
Comments (post your own)

Jeg kan kun give dig ret p? punktet om selve navnet.. Det er godt nok ikke for heldigt.

Posted by: LykkeLamaen on August 24, 2005 10:40 PM
Help the campaign to stomp out Warnock's Dilemma. Post a comment.
Name:


Email Address:


URL:



Type the characters you see in the picture above.

(note to spammers: Comments are audited as well. Your spam will never make it onto my weblog, no need to automate against this form)

Comments:


Remember info?