At vande din idé ud for at gøre den mere salgbar vil bare få folk til at synes mindre om den.For mange år siden, lige efter uni, begyndte jeg at søge hos reklamebureauerne efter mit første job.
En dag var der endelig en kreativ direktør der gik med til at kigge på min mappe. Hurra!
Så jeg tog over til hans kontor og viste ham mine ting. Mine ting var rædselsfulde. Allesammen.
Forestil dig den værste, lammeste gang "Før vaskede jeg med Sudso, men NU bruger jeg Lemon-Fresh Rinso extreme"-husmoder lort. Bare endnu værre.
Direktøren var en flink fyr. Man kunne se han ikke havde høje tanker om mine ting, men han var alt for høflig til at sige det. Til sidst sagde han roligt at det ikke rigtig gjorde det for ham.
"Altså, markedet var almindelige husmødre", vrøvlede jeg. "De er ret konservative, så jeg dummede det lidt ned".
"Du kan dumme det ned når du har fået jobbet og klienten kommer over for at riste din røv over brændende trækul og siger du skal dumme det ned" grinte han. "Indtal da, så vis mig den funky udgave".
Historien gentager sig ikke bare i reklamebrancen. Det sker overalt.
(råd nr. 21 fra Om At Være Kreativ)
Posted by Claus at November 26, 2004 11:01 AM | TrackBack (0)