I mediebranchen lever .com ?konomien åbenbart endnu. Eller det vil sige, den levede indtil i fredags. Dagen havde det hele:
- Et nyt og sine steder vision?rt produkt
- Smarte biler, mad, månedsl?nninger og lokaler
- Ikke styr på en skid
Det dyre setup, den elendige ?konimistyring og for risikabalt lav finansiering blev for meget af det gode til sidst - og der henstår i det uvisse nogen uger endnu, må man tro, om udtalelserne fra Dagens ledelse og redaktion om at 'det lykkedes n?sten - l?serne var der' står til troende. Hvis det kostede alt for meget at få l?sere, og alt for meget at lave avisen, så er historien om dårlig styring, for spinkel finansiering og halvsvagt annoncesalg ikke nok til at forklare miseren, så er det bare kalkulen, og luksusmanererne den er gal med. Hvis det omvendt viser sig at de manglede abonnementsindbetalinger og marginalt bedre annoncesalg havde reddet avisen, så er det ?rgeligt.
På trods af lidt for meget smartness og for mange fejl og mangler i d?kningen, så var det en forn?jelse at få et radikalt andet bud på hvad en hverdagsavis skal v?re hver morgen sammen med sin Berlinger. Guderne skal vide morgenaviser let bliver for kedelige.
Oddsene for at lave andet end l?ssalg med en rekonstrueret avis, og chancerne for at opnå nogen som helst kredit igen på det risikable projekt må v?re så dårlige at det kr?ver endog meget velhavende nye ejere at få Dagen til at k?re igen.
Posted by Claus at December 09, 2002 07:04 PM